vrijdag 21 maart 2008

De buitenstaander

Als het stoplicht dat rood aangeeft,
maar eigenlijk groen is,
omdat er geen auto's aankomen.

Als een klein jongetje voor een groot en donker bos,
dat eigenlijk helemaal niet zo eng is,
een jongetje dat bang is voor het donker,
maar eigenlijk het licht niet ziet.

Als het jongetje dat voor een groot hek staat,
en er doorheen kijkt,
maar niet naar binnen kan,
omdat het hek opslot is,
althans dit denkt hij, in werkelijkheid is hij open.
maar het jongetje zoekt een sleutel om hem te openen,
wat hij niet weet is dat hij de sleutel is.

Ik ben een vogel maar ik kan niet vliegen.
Ik wil het wel maar ik kan het simpelweg niet.

Ik ben een bange vogel,
Ik steek mijn kop in het zand bij gevaar.

Alleen het probleem is dat ik het gevaar niet zie,
omdat ik m'n kop in het zand heb.

Er is eigenlijk ook geen gevaar,
Het moet er uitgetrokken worden,
m'n kop,

maar ik ben bang dat ik m'n gezicht verlies.
Het klinkt stom, maar ik ben ook stom
Ik kan niet praten, niet als ik m'n gezicht in 't zand heb.

I've got to build a bridge
a bridge called courage.

Ik moet het overbruggen,
Ik praat(schrijf) wel als een Brugman,
maar deze woorden zijn weing waard.

Ik handel als een Hinata
en denk als een Shikamaru, (mendokuse)
Ik droom als een Sakura over Sasuke
en ben zo verliefd als een Lee op Sakura,
ik ben zo koppig als een Naruto
en zo zwijgzaam als een Shino.

Genoeg over mij,
over jou:

. . . . . . ., geen brunette noch blondine
maar met het haar zwart,
zwart als de nacht,
maar een zonneschijn,
steeds als je lacht,
een schoonheid
een pracht.

Geen opmerkingen: